Dogsled in Brits-Columbia

24 december 2019 - Jasper, Canada

Vanmorgen vroeg aan het ontbijt, want om 8.15 uur werden we opgehaald voor het hondenslee rijden.  Dit gaan we doen in Brits-Columbia, ongeveer 1,5 uur rijden bij Jasper vandaan.

Als we aankomen staan de honden al klaar en die hebben er veel zin in. We krijgen uitleg over hoe we de slee moeten rijden en dan gaan we op pad. Bob bestuurd de slee als eerste, ik ga in de warme slee liggen en maak onderweg films en foto's. Wat een geweldige omgeving, ongelooflijk mooi! Het is echter behoorlijk koud en het is maar goed dat we goede kleding en schoenen hebben aangeschaft. Het ijs zat in mijn oogharen.

Bob had het snel onder de knie. Hard werken door te steppen als we een heuvel op moesten en remmen als we de heuvel weer afgaan. Af en toe even stoppen omdat er een staart omhoog ging, dan moest er even gepoept worden. Zakjes doen ze hier niet aan 🤣. Niet te dicht op de volgende slee, want sommige honden mogen elkaar niet. Als iedereen stopt moet je een anker in de sneeuw gooien. Op een zeker moment mochten we niet achter elkaar aan, maar alleen langs de bergen vanwege lawinegevaar. Beetje eng gebeuren, maar t ging allemaal prima.

Bij het kampvuur hebben we hotdogs gegeten en warme cider gedronken. Lekker sfeertje!

Op de terugweg was ik aan de beurt en dat was wel even wennen. Lekker in de slee liggen is toch relaxter, maar na een tijdje ging het steeds beter. Blij dat ik het gedaan heb, wat een super ervaring.

Afscheid nemen van de honden en hun begeleiders en terug naar Jasper. Na aankomst zijn we het stadje ingelopen en wat winkels bezocht. Op de terugweg stond het rendier weer gras te eten voor de Lodge. Bob heeft m gefilmd terwijl hij aan het springen was. Het gekke dier stond zeker op Santa Claus te wachten😁. Nu genieten van kerstavond met wijn en chips. Proost!

1. Jan:
    25 december 2019
    Gaaf om te zien, mooie foto's! Jullie zijn aan een mooi avontuur bezig😉
  2. Miranda Bruins:
    25 december 2019
    Thanks, er is nog genoeg moois te zien hier in dit mooie land💜
  3. Judith & Jan:
    25 december 2019
    Geweldig die honden! Wat een belevenis zeg. Stoer dat je ook hebt ‘gereden’, Miranda! xxxx
  4. Miranda Bruins:
    25 december 2019
    Ja het was een geweldige ervaring en deze keer waren wij degene niet die vielen🤣. Zometeen gaan we ice walken in een Canyon. Spannend❣