Maligne Canyon - Ice walking

25 december 2019 - Jasper, Canada

Kerstochtend, een beetje vreemd wakker worden in een hotelkamer zonder de echte kerstsfeer en de mensen waar je van houdt.

Na ons ontbijt een stuk gewandeld, op zoek naar rendieren. Die hebben we niet gevonden, maar wel keutels en plekken waar ze hebben gegrazen.

's Middags werden we opgehaald voor onze ice walk in de Maligne Canyon. Onderweg een veld vol met rendieren😊.

Na een kwartier rijden waren we op de plaats van bestemming. Helmpje op en spikes onder. Een hike van ongeveer 1,5 uur over besneeuwde paden en in de canyon zelf over ijs en water. Maar wat een geweldig mooie omgeving, bevroren watervallen, grotten, ijspegels. Het was wel een uitdaging om over bepaalde riviertjes te komen. Ik zag mezelf alweer in het water liggen en moest mezelf echt ergens overheen zetten. Het duurde even, maar ben toch bij het mooiste stukje van de canyon gekomen. Weer iets overwonnen! Uiteraard met behulp van mijn steun en toeverlaat💓.

Ons kerstdiner hebben we genuttigd bij het hotel hiernaast.  Dit bestond uit Fish and chips. Da's weer eens wat anders dan kalkoen of konijn🤣.

1. Judith & Jan:
    26 december 2019
    Sprookjesachtige omgeving! Wauw! Goed dat je door hebt gezet! Girlpower. Die Bob...schatje! Wij missen jullie hier hoor met kerst. Ook geen konijn, wel lekkere ragout. Knuffel van ons allen xxx