Onderweg naar Jasper National Park

23 december 2019 - Jasper, Canada

De wekker om 8.00 uur gezet, maar om 7.00 uur waren we klaar wakker. Dan maar inpakken en wegwezen. In Edmonton zijn we op zoek gegaan naar De Dutch, een Nederlandse ontbijtzaak. Was lekker om pannenkoeken te eten, maar de Nederlandse tradities hadden ze hier nog niet echt door.

Op weg dus naar Jasper. De weg was goed begaanbaar en met het zonnetje erbij aangenaam rijweer. Van een afstand zagen we de Rockie Mountains al liggen en de weg ernaar toe steeds mooier.  Prachtig om de sneeuw te zien schitteren in de zon. De meren zijn allemaal bevroren en de bergtoppen wit. Wat een prachtig landschap. Een aantal malen zijn we uitgestapt om foto's te maken,  maar het is erg koud met -6. Aangekomen bij Marmot lodge stond een rendier ons op te wachten. Hij liet zich van alle kanten fotograferen.

Nu even relaxen om zo te gaan eten en vroeg naar bed, want morgen is onze eerste excursie.

1. Marijke van Laaren:
    24 december 2019
    Jeetje wat is het daar mooi, genieten jullie er maar lekker van
  2. Miranda Bruins:
    24 december 2019
    Het is idd geweldig. Een goede opvolger van onze trip naar de west coast, maar dan met nog meer sneeuw❄
  3. Judith & Jan:
    24 december 2019
    Wat een prachtige foto's! Dat bankje en die voetstappen! Je voelt de kou :-) Knuffel uit het regenachtige Vleuten xxx
  4. Miranda Bruins:
    24 december 2019
    Het is idd behoorlijk overweldigend de natuur hier. We zijn nu net wakker en gaan zo ontbijten. Vandaag gaan we een ritje maken met de dogsled. Zo geweldig🤗.