Blue mountains

1 december 2023 - Katoomba, Australië

Vroeg opgestaan voor onze treinreis richting Katoomba. Hier hebben we een hop on hop off bus geboekt en entree tot Scenic world om de Blue mountains te zien. De dichte eucalyptusbossen geven de lucht een blauwe gloed vandaar dat deze bergen de "Blauwe Bergen" genoemd worden.

20231201_112339

Scenic world is het uitzicht op de Blue mountains en de three sisters (3 bergtoppen naast elkaar) zeker waard. Werkelijk prachtig om te zien...vergelijkbaar met Grand canyon in Amerika.  Met een cableway, railway en een skyway kun je dit panoramisch bekijken. Onderin de vallei hebben ze een dinovalley gemaakt. Leuk voor de kids,  we hebben wat foto's en video's voor Caine gemaakt🦖.

Na deze ervaring zijn we wat gaan eten bij de "Yellow deli", een leuke eettent in Katoomba.

Daarna weer 2 uur terug in de trein richting Sydney.

1. Robin:
    1 december 2023
    Wauw wat een natuur daar 🌳😍 echt niet normaal mooi!!!
  2. Bob en Miranda:
    1 december 2023
    Ja het is bizar. Gelukkig doen ze er hier ook alles aan om het te behouden😘
  3. Puck:
    1 december 2023
    jeeeee ,wat een mooie blauwe gloed inderdaad
    prachtig gewoon
  4. Bob en Miranda:
    1 december 2023
    Ja, dat maakt het idd weer net ff anders dan de grand canyon. Mooi om gezien te hebben🤩
  5. Myriam:
    1 december 2023
    Dat ziet er geweldig mooi uit!
  6. Hannie:
    1 december 2023
    Zeker weer mooie plaatjes.
    Ook geen verkeerde lunch op jullie bordje.
    🤭🤭Dat valt mij dan weer op, Smulpaap 😋😋😋😋
  7. Bob en Miranda:
    1 december 2023
    Haha, we waren bij yellow deli en dat was een winkel van een soort commune. Allemaal een btje dezelfde klederdracht, als de Amish zeg maar. Super gezellige tent, maar het eten was nog lekkerder vond dit smulpaapje😊😉. T zit in de familie zullen we maar zeggen🥰
  8. Hannie:
    2 december 2023
    😋🤭👌😘
  9. Nicole Schuijer:
    3 december 2023
    Vraagje kan je vanuit deze reisapp ook je fotoboek afdrukken?? Zoals polarsteps? Xx ❤️
  10. Bob en Miranda:
    3 december 2023
    Jazeker, dat is juist zo mooi aan deze app. Heb er al diverse gemaakt en zijn helemaal top💜