Sydney

2 december 2023 - Sydney, Australië

Ja, hoe zie je 't meest van een grote stad zonder gestress, de hop-on hop-off bus. Dus op pad vanmorgen na ons ontbijt. Eerst eens gekeken wat we wilden zien en er daar afgehopt. Australisch grootste kerstboom die nogal in wat films schijnt voor te komen. Bij gebrek aan onze eigen grootste kerstboom van Europa in de achtertuin is dit een leuk alternatief😉.

20231202_114455

En toen via Hyde park naar het centraal museum. Gewoon gratis he, zal bij ons niet voorkomen🤨. Wij waren op zoek naar historie over de Aboriginals, want die is nergens te vinden. Eindelijk, weggemoffeld in een hoekje hebben we wat mooie geschiedenis kunnen vinden. Maar de woorden van de aboriginals zijn niet erg lovend over de veroveraars van hun land. Dit is natuurlijk ook wel te begrijpen...

Vraag is ook wie nou eigenlijk Australiërs zijn...aangezien slechts 20% van de huidige bevolking afstamt van de eerste pioniers.

Door naar Bondi beach, het mooiste strand van Australië werd gezegd. Nou, misschien het populairste, maar wij hebben zeker mooiere gezien. Tijdens een borrel bij de oudste pub "fortune of war" bij The Rocks kwamen we er tijdens een gesprek met de zanger achter waarom de mensen uit Sydney die mening over Bondi Beach zijn toegedaan. Men komt Sydney zowat niet uit, dus dan is Bondi Beach al gauw het mooiste strand. Wij hebben nog meer gezien dan de gemiddelde Australiër in hun eigen land.

We kunnen hier letterlijk over de koppen lopen. Het is zaterdag en het is vakantie. De algemene indruk over Sydney: er zijn mooie stukken bij, m.n. de oude gebouwen, maar er is enorm veel hoogbouw.  Wat ons echt trekt is de wijk "The Rocks". Leuke oude gebouwen met natuurlijk de haven, de harbourbridge en het zicht op de Opera. Veel terrasjes en pubs en in de weekenden de market.

1. Dorien Veldhuizen:
    Mooie stad ! En zo handig , de hop on hop off bus
  2. Bob en Miranda:
    Londen is toch mooier 🥰
  3. Puck:
    mooie foto.s
    mooie stad
    ik geniet van jullie foto.s
    🥰🥰
  4. Bob en Miranda:
    2 december 2023
    Top Puck. We hebben wel mooiere steden gezien, maar de Aussies is wel een geweldig volk met veel humor. Zo gelachen gisteren in de pub🍻
  5. Dorien Veldhuizen:
    Lachen is ook belangrijk 😉 Londen is zeker mooi 😍
  6. Bob en Miranda:
    3 december 2023
    Zeker, the Rocks komen zeker in de buurt...echt zo sfeervol🥰
  7. Pauline Jansen:
    3 december 2023
    Ik denk laatste daagjes in Australië. Samen veel mooie dingen gezien en dan straks Nieuw Zeeland gaan ontdekken. Nog veel plezier samen. Ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren.😘
  8. Bob en Miranda:
    3 december 2023
    Morgen vertrekken we naar Nieuw Zeeland. We hebben allebei wel een beetje moeite om afscheid te nemen van dit mooie innemende land. We zijn idd benieuwd wat Nieuw Zeeland ons te bieden heeft🥰
  9. Pauline Jansen:
    3 december 2023
    En van ons de groetjes uit een zonnig Curaçao. Niet zo n lange reis als jullie maar hier is het ook heerlijk. Even alleen maar genieten van de tropische sfeer. Probeerde nog een leuke foto te uploaden maar lukt niet. Nog veel plezier down under.
  10. Bob en Miranda:
    3 december 2023
    Ah, mooie locatie. Probeer lobsteravond bij restaurant Brakkeput. Heerlijk, genieten jullie ervan😎😘