Eungella NP dag 2

14 november 2023 - Eungella, Australiƫ

Na onze uitputtende dag van gisteren zijn we vanmorgen fris en fruitig weer opgestaan. Tijdens het ontbijt spreken we wat Friezen en Brabanders. Leuk om ook hun ervaringen te horenšŸ˜Š.

Na ons ontbijt gaan we naarĀ Finch Hatton Gorge. Een mooi natuurgebied met watervallen en meren...echt prachtig. Maar het is een behoorlijke trip met veel rotsen, veel trappen en onbegaanbare paden. We hebben er ruim 3 uur over gedaan.

Na deze uitputtingsslag zijn we op zoek gegaan naar cafĆ© Eden, wat eenĀ paradijsje! Een ranch bovenop de berg met uitzicht over de vallei. Ze hebben daar een cafeetje ingericht en een schommel opgehangen waar je heerlijk kunt wegdromen.

IMG-20231114-WA0004

Een zwempartijtje haddenĀ we toen wel verdiendšŸ’¦.

Zojuist de avondwandeling gehad met een gids. We hebben het vogelbekdier weer gezien, wolfsspin,Ā bijennest, kingfisher en een walibi. Was erg leuk om dit afsluitend te doen hier in Eungella NP. Morgen onderweg naar Rockhampton.

Fotoā€™s

1. Puck:
    14 november 2023
    wat een prachtige foto s weer
    echt joh
    en mooie aparte beestjes komen jullie tegen
    de moeite,waard geweest van zo.n lange moeilijke tocht
    echt geweldig weer miranda en bob.als ik dit zo ziet denk ik was ik er ook maar bij
    geweldig hooršŸ˜˜šŸ˜˜
  2. Bob en Miranda:
    14 november 2023
    Ik denk dat je het net zo zou ervaren als wij Puck. Je kunt hier mooie wandelingen makenšŸ˜˜šŸ˜˜
  3. Hannie:
    14 november 2023
    Super om steeds dat moois onderweg te kunnen ervaren. Hof van Eden.. ook niet verkeerd. šŸ˜‰
    Op naar de volgende dagen, weken, maanden in het vooruitzicht.
  4. Bob en Miranda:
    14 november 2023
    Ja, we zijn bofkonten. Het is een prachtig landšŸ„°
  5. Dorien Veldhuizen:
    15 november 2023
    Wauw , wat een belevenissen weer ! En weer super gave fotoā€™s!
    Maar uuuh , die wolfsspin? Mij nie belluuuh
  6. Bob en Miranda:
    15 november 2023
    Jaaaa, zo leuk allemaal. Maarre, die wolfsspin hebben we nu toch al een bestemming vooršŸ˜šŸ˜‰