Kangoeroes enzo

3 november 2023 - Port Douglas, Australiƫ

Vanmorgen al weer wat later wakker geworden, 6 uuršŸ¤Ŗ. Wat maken die vogels een lawaai. Na het zwemmen en bubbelen ontbeten op ons balkon.

Via de CaptainĀ Cook Highway zijn we naar Port Douglas gereden. Wat een prachtige weg met hoge bomen en mooie stranden.

In Port Douglas hebben we koffie gedronken bij Choo Choo, een voormalig treinstation waar een stoomtrein staat die nu wordt gebruikt als restaurant.

In de mainstreet zijn allemaal leuke shops...wat een feestšŸ˜Š. Het plaatselijke strand, four miles beach, bekeken en deĀ oudste vuurtoren van Queensland op de foto gezet. Onderweg leuke mensen ontmoet uit Nieuw-Zeeland en onderling onze verwondering uitgesproken over het feit dat AustraliĆ« zoveel stranden heeft, maar mensen binnen een paar m2 (achter lijnen) moet zwemmen vanwege krokodillen,Ā kwallen etc. In Nieuw-Zeeland hebben ze dit gelukkig niet.

Tenslotte zijn we in Port Douglas naar het Wildlife Habitat geweest. Hier hebben we de zeldzameĀ cassowary gezien.Ā In het wild is het zeer zeldzaam om deze te ontdekken en eigenlijk wil je dat ook niet, want ze kunnen behoorlijk agressief zijn. De koala, walibi'sĀ en SaltyĀ warenĀ er ook. Hoogtepunt: knuffelen met kangoeroes šŸ„°.

Fotoā€™s

1. Robin:
    3 november 2023
    Wat een prachtige stranden! Haha en die kangaroos liggen lekker te chillen. šŸ˜Ž
  2. Bob en Miranda:
    3 november 2023
    Ja heerlijk he? En die kangoeroes zijn echt chill. De walibis daarentegen heel nerveus en bang. Was weer het geduld van Bob dat ze uit zijn hand kwamen etenšŸ˜Š
  3. Michel:
    Prachtige gewoon.
  4. Bob en Miranda:
    šŸ˜˜šŸ˜˜
  5. Pauline Jansen:
    3 november 2023
    Waauw wat hebben jullie al veel gezien in het mooie Australiƫ. En lekker weertje daar.
  6. Bob en Miranda:
    3 november 2023
    Ja, erg veel indrukken. Ben benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat. Vandaag naar Danetree NP met een kijkje op het great barrier reef. Temperatuur is goed, maar wel erg vochtig.
  7. Puck:
    4 november 2023
    wat een mooie foto.s en prachtige dieren en
    geweldig om te zien
    in zo.n korte tijd al heel veel.gezien
    heerlijk om zo te genieten šŸ¤©šŸ„°šŸ„°
  8. Bob en Miranda:
    šŸ„°šŸ„°šŸ„°