Magnetic island

10 november 2023 - Magnetic Island, Australië

Vroeg op want we gaan naar Magnetic Island. Eerst nog even langs het uitzichtpunt over Mission Beach via een onverharde weg (Ellerbeck Road). Weer zowat geen mensen onderweg, maar wel weer een Cassowary😁.

We lunchen in de Tyto wetlands. Hier spotten we nog wat mooie vogels. Onderweg zien we veel kangeroes liggen langs de weg🖤.

In Townsville gaan we met de ferry over naar Magnetic Island. Onze auto hebben we bij de terminal achter gelaten dus gaan we met de bus verder en stappen voor de deur uit van ons vakantie huis. Een huis in de oude Queenslandse stijl, erg leuk!  We werden meteen verrast door een Kookaburra.

De RSL (Returned and Services League of Australia) is iets verderop onze straat en was geopend tot 20.30 uur met drank, lekker eten en live muziek. RSL is een organisatie die herdenkingen organiseert en dus ook feestjes op de vrijdagavond. Geen buurthuis deze avond, dan maar hier gezelligheid zoeken tussen geëmigreerde Engelsen en Nederlanders. Wat een vrijheid, blijheid stralen deze mensen uit. Net een hippie community.

Een oppossum was aan het ruzie maken met wat wulpen om de restjes van wat eten.

De komende 3 dagen zijn we hier op het eiland, helaas zonder internet.

1. Robin:
    Genieetuuuhh!
  2. Bob en Miranda:
    💜💜💜
  3. Puck:
    10 november 2023
    nou ik ga zo naar t buurthuis
    maar genieten jullie maar daar op se vrijdag
    zo te lezen vermaken jullie je eigen prima
    leuk om t allemaal mee te mogen maken
    ik neem wel een borrel op jullie
    en jullie op ons
    zijn we toch met ons gedachten bij elkaar
  4. Bob en Miranda:
    Zeker weten Puck. In gedachten reizen jullie mee met ons. Proost🍷
  5. Dorien Veldhuizen:
    10 november 2023
    Wij behelpen ons wel in het buurthuis hoor 😜😜 komt goed
  6. Bob en Miranda:
    10 november 2023
    Hahaha dan kunnen we dus voorlopig nog wel even weg blijven🤪
  7. Dorien Veldhuizen:
    Nou …. Dat dan weer niet …. Ik mis jullie wel
  8. Bob en Miranda:
    11 november 2023
    Wij jou ook hoor. Voor je 't weet zitten we weer naast aan de bar😘
  9. Nicole Schuijer:
    11 november 2023
    Heb je ook fotos van het huis?? Wat een fraaie reis zijn jullie asn het maken zeg. Xx
  10. Bob en Miranda:
    11 november 2023
    Welk huis bedoel je? We zitten nu in her oude karakteristieke Quenslandhuis met de Kookabarra als huisdier😄, zie de foto's 😘