Magnetic island dag 2

11 november 2023 - Magnetic Island, Australië

Hoe bijzonder is het om buiten te gaan ontbijten en er ineens een Kookaburra (lachvogel) naast je op duikt. We hebben hem/haar stukjes appel gevoerd en vervolgens werden deze weer uitgespuugd. Logisch want ze eten alleen insecten en kleine hagedissen etcetera. Het leek wel of hij/zij nieuwsgierig naar ons was, want elke x als we op het terras waren kwam hij/zij er gezellig bij zitten.

20231111_104439-1

Vandaag was Maggie (Magnetic island) ons niet zo gunstig gestemd. Eerst konden we de plaatselijke supermarkt niet vinden en later stonden we een uur lang op een bus te wachten die dus niet kwam😡. Dit is niet zo geweldig voor ons humeur...dus op naar de scooterverhuur gebeld en er eentje gereserveerd. Scooter opgehaald rond 16.30 uur richting de rotsen van George Bay gereden om de rotskangoeroes te voeren. We hebben ze idd gespot, maar er lag zo veel voer...btje overdone.

Vervolgens zijn we naar Horseshoe bay gereden voor de zonsondergang.  Echt zo mooi🥰!

Zojuist hebben we gegeten en zitten lekker buiten op de veranda. Beneden in het donker horen we van alles bewegen en geluid maken, maar we kunnen niet zien wat t is. Ook de Kookaburra's laten hun gelach horen🙂.

1. Puck:
    12 november 2023
    Wat leuk en mooi die dieren

Leuk om dit zo dichtbij te zien en mee te maken
  2. Dorien Veldhuizen:
    Ik wil ook een Kookaburra ! 😉😛
  3. Bob en Miranda:
    12 november 2023
    Begrijp ik. Weet alleen niet hoe ze op de katten reageren🤣. Tis trouwens gewoon een oversized ijsvogel😊
  4. Dorien Veldhuizen:
    12 november 2023
    Ik denk dat het black&white army zich zorgen moet maken over de size van de snavel 😉
  5. Bob en Miranda:
    12 november 2023
    Hij pikt heel zachtjes hoor😊. Zou het lachniveau bij een zekere straat zeker opkrikken🤬
  6. Dorien Veldhuizen:
    12 november 2023
    Misschien pikt ie daar wel heel hard 😛
  7. Bob en Miranda:
    🤣🤣🤣