Noosa en de Glasshouse mountains

18 november 2023 - Glass House Mountains, Australië

Vanmorgen afscheid genomen van Dee Dee, onze retro caravan na een regenachtige nacht.

20231118_082826

Op weg naar Noosa en wat een drukte daar. Echt een toeristen trekpleister wat logisch is want er zijn leuke winkels, terrasjes en een surfstrand zonder krokodillen en kwallen. Op de vraag of er dan ook geen haaien zijn wordt er gezegd dat deze verderop gevoerd worden om ze bij de mensen vandaan te houden. Wel jammer als er toch eentje zin heeft in een lekker mals mensenhapje😵‍💫.

In Noosa hebben we onze Friezen weer ontmoet die we in Eungella NP zagen. Zo leuk om dan even bij te kletsen. We leggen allemaal ongeveer dezelfde route af.

Verder hebben we gesproken met een 23-jarige vrouw die nu al bijna een jaar in Noosa woont en nu verder wil gaan trekken. Wat een wereldwijsheid al en wat een respect dat jongeren dit avontuur alleen aan gaan.

En wat een verrassing bij aankomst bij de Glasshouse Mountain Ecolodge. Een prachtige bungalow helemaal voor onszelf.

20231118_170839

Een geëmigreerd Nederlands stel vraagt ons om wat te komen drinken. Hier horen we hoe emigreren naar Australië niet eenvoudig is en de sociale voorzieningen niet zijn zoals in Nederland.  Goed om dit in perspectief te plaatsen...niet dat we dit van plan zijn, maar het leert je weer ons kikkerlandje te waarderen.

1. Robin:
    18 november 2023
    Gelukkig, dan hoef ik niet bang te zijn voor een emigratie🫣😜
  2. Bob en Miranda:
    18 november 2023
    Hahaha, wel lekker rystig🤣🥰
  3. Puck:
    19 november 2023
    Wat leuk dat je ook nog Nederlandse tegen komt
    En wat een mooie foto.s weer
  4. Bob en Miranda:
    19 november 2023
    Ja, zo leuk en heel bijzonder🥰