Glasshouse mountains

19 november 2023 - Glass House Mountains, Australië

Wat zitten we weer op een prachtige plek. Keith de host heeft op zijn terrein een kerk en een oud treinstel laten neerzetten. In zijn tuin groeten allerlei vruchten die je zelf mag plukken en opeten, een soort voedselbos. Bovendien heeft de man overal leuke bordjes, een Engelse telefooncel en ijzeren voorwerpen neergezet.

Dan de omgeving: wat een leuke dorpjes en mooie uitzichten op de vulkaangebergten. We bezoeken Montville, een lief kneuterig stadje hoog in de bergen. We drinken koffie bij Priscilla's Original Art Work. Wat een bijzondere dame, er was meteen een klik. Ze was helemaal blij dat ze in onze reisgids stond en heeft er een kopie van gemaakt🤩.

Het volgende dorpje was Maleny. Ook leuk, vooral bij Maleny Lane met z'n foodtrucks...hier serveren ze zelfs poffertjes. Ze hebben er echt een jaren 70 sfeer gecreëerd.  Als huisdier hebben ze een leguaan. Ondertussen worden de vele motoren en oude auto's door Bob goed in de gaten gehouden😁.

Na hier geluncht te hebben beklimmen we Mt. Ngungun, een cat. 4 klim. En dat heb ik gevoeld, maar wat ben ik trots op deze prestatie die Bob op z'n slippertjes doet🤨. We worden beloond met een prachtig uitzicht op het vulkaan gebergte.

Op de terugweg richting een lookout springen er een aantal kangoeroes over de weg en blijft er eentje bij ons in de bosjes zitten. Yes😊!

20231119_155704

Nu een wijntje en zo lekker eten nadat Bob de formule 1 terug gekeken heeft. Proost🍷