Onderweg naar Mission beach

8 november 2023 - Mission Beach, Australië

Ja, en dan komt toch het afscheid van al die lieve kleine wallaby's (Pademelon). Vanmorgen zat Margit aan de keukentafel een baby wallaby en oppossum met de fles te voeren...so cute! De boomkangoeroe George hebben we ook nog even gezien.

Maar goed, we gaan weer op pad. Op naar de Milaa Milaa waterfalls. Erg mooi en in het water kon ook worden gezwommen zonder de angst om door een krokodil opgegeten te worden.

Volgens zeggen zou er bij Etty Bay altijd wel een Cassowary rond lopen en wij wilden er ook weleens eentje in het wild zien. Van alles te zien daar, behalve die Cassowary. Overal waarschuwingsborden, maar geen Cassowary. We werden er wel een beetje ongedurig van😌.

Dan maar naar Paronella Park. Een intressant park waar een Spanjaard een kasteel liet bouwen nabij een mooie waterval, zie Google voor het hele verhaal. Mooie foto's hebben we hier gemaakt.

Tenslotte naar onze volgende accommodatie bij Mission Beach, Licuala lodge. We zijn nog geen 5 minuten ingecheckt en wie komt daar uit de bosjes gelopen...meneer Cassowary 🤣. Zo grappig, wij overal zoeken en dan staat hij zo voor ons en zonder zich wat van ons aan te trekken loopt hij via de tuin zo het oerwoud weer in.

20231108_165102

Even afkoelen in het zwembad en 2 kaketoes kwamen voorbij vliegen. Zo bijzonder!

Met een bbq en avondje op het terras nemen we afscheid van deze dag.

1. Dorien Veldhuizen:
    Gaaf ! Weer een nieuwe bladzijde in het reisboek ! Zo leuk om mee te lezen 😍
  2. Bob en Miranda:
    8 november 2023
    Ja, elke dag is een avontuur. Probeer het idd bij te houden door elke dag te schrijven, anders vergeten we een hoop ben ik bang. Zo leuk en.lief dat jullie mee lezen en reageren😍
  3. Puck:
    8 november 2023
    Wat een apart beest die cassowary
    Wel leuk om t zomaar tegen te komen
    En wat lag er op de bbq??
  4. Bob en Miranda:
    8 november 2023
    Ja een zeer bijzonder en eigenzinnig beest, haha. Prehistorisch ook, heeft een hoorn op zn kop.

We hebben een lekkere steak gehaald. Liggen hele hompen hier in de supermarkt ☺️
  5. Charlotte:
    Haha die Cassowary!
    Benieuwd of je in nieuw zeeland de kiwi gaat zien: overal waarschuwingsborden, nergens te vinden….
  6. Bob en Miranda:
    8 november 2023
    Ja, wat een eigenwijs beest. Hier in Australië hebben we nog een wishlist: koala, kookabarra, kangoeroe. Deze hebben we nog niet in het wild gezien. En idd de kiwi, maar die gaan we sowieso zien in een opvangcentrum. Niet in het wild, maar toch....
  7. Michel:
    9 november 2023