Atherton tablelands

7 november 2023 - Mount Hypipamee National Park, Australië

Dat is waar we nu zijn, Atherton tablelands. Een mooie landbouw streek met glooiende heuvels en mooie gekleurde bomen. En wat een rust!

Voor het ontbijt kijken we naar de mooie papegaaien die bij de voedertafels zitten. Na het ontbijt met Margit, haar vrienden die over zijn uit Amerika en natuurlijk de kleine wallaby's (Pademelon) gaan we kijken naar de curtain fig tree. Een gigantische vijgenboom die op een bijzondere manier gegroeid is.

Toen op naar Petterson creek. Hier zien we een vogelbekdier...wat een grappig klein diertje is dit en zeldzaam om te zien. We raken aan de praat met een fotografe van een wildlife magazine. Op haar bucketlist staat een verblijf bij de Lumholtz lodge waar wij dus verblijven 😉.

Terwijl wij daar staan komen er 2 boomkangaroes aan, wat een toeval.  Ook deze zijn zelden in het wild te spotten. Verderop hingen nog wat vliegende vossen🦇.

Na de lunch worden we aangehouden door de politie. Bob moet zelfs blazen🤭, maar natuurlijk niets aan de hand.

Op naar Mt Hypipamee NP. Hier hebben we een mooie waterval en een krater bekeken. We eindigen bij Lake Barrine waar we 2 enorme Kaura bomen zien. Deze zijn zeker 1100 jaar oud.

Bij gebrek aan open restaurants gaan we terug naar Yungaburra en eten we wat bij het plaatselijke café.

1. Michel:
    Heel prachtig die diertjes 👌
  2. Bob en Miranda:
    😘😘
  3. Puck:
    7 november 2023
    Wat een mooie dierenwereld prachtig
    Wat leuk om dit allemaal om te zien
    Leuk dat ik dit ken volgen😘😘😘
  4. Bob en Miranda:
    7 november 2023
    Tis heel bijzonder wat we allemaal zien en mee maken. Leuk dat je de blog volgt. 🥰🥰🥰