Birthday

6 november 2023 - Upper Barron, Australië

Wat een speciale dag en niet alleen vanwege het feit dat ik 9 uur langer jarig ben😄.

Na het ontbijt zijn we weer met de ferry overgestoken. Op weg naar Mossman Gorge, de dreamtime tour. Erg interessant om te horen wat de tradities waren van de oude Aboriginal stammen. Vandaag werd ik als leider gekozen van de clan van de slang. We hebben daarna nog even bij de rivier gekeken in het nationale park waar iedereen aan het zwemmen was.

Na de lunch zijn we doorgereden naar Yungaburra. Onderweg was er vlak voor ons een kleine windhoos. In Yungaburra hebben we wat gedronken in dit mooie oude stadje bij het plaatselijke café. Bij de Gemstore heb ik een paar mooie amethisten sieraden van Bob gekregen🥰.

Tenslotte naar onze accomodatie gereden, de Lumholtz lodge. Wat we niet verwacht hadden was dat de wallaby's (Pademelon) hier gewoon in de kamer rondlopen. Het blijkt dat Margit een opvang is voor wallaby's, boomkangoeroes en oppussums.

De Joeys (kleine wallaby's) zaten in een mandje opgerold, so cute. Ze kwamen gewoon bij ons op de bank zitten. De boomkangoeroe, George, hebben we ook gezien, maar die was niet echt handelbaar, dus daar konden we niet bij.

Vrienden van onze host waren op bezoek.  Ook zij waren gespecialiseerd in het bestuderen van boomkangoeroes en kwamen zojuist uit Papoea-Nieuw-Guinea. We hebben geproost op mijn verjaardag en Margit heeft voor ons gekookt. Het was een gezellige boel!

Na het diner werden alle dieren buiten gevoerd en kwamen er zelfs oppossums bij om hun deel op te eisen. Dan nu maar naar bed...wat een dag vol indrukken. Voor de geïnteresseerden Google op Margit Cianelli🌸

Bedankt nog voor alle lieve felicitaties😘

1. Hannie:
    6 november 2023
    Ohhh. so cute. ja, jouw verjaardag🎊🎉 😘 maar die schatjes bij Bob op de bank. En ik dacht effe Soer op de Foto. 🤭🤭
    Geweldig wat een mooie trip so far.
  2. Bob en Miranda:
    6 november 2023
    Ja, dit was een superleuke verrassing...de walibis, maar ook de boomkangoeroe worden hier opgevangen. Erg bijzonder!
    De aboriginal leek inderdaad wel op Soer😉😘
  3. Robin:
    6 november 2023
    Prachtige natuur! En wat een schattige diertjes😍
  4. Bob en Miranda:
    6 november 2023
    Ja, ze zijn heel erg lief en leuk. Het was voor ons ook echt een verrassing er zo dichtbij te zijn. Vooral de Joeys zijn zo lief in hun kleine mandjes😘
  5. Dorien Veldhuizen:
    7 november 2023
    Wat een leukies, bijzonder dat ze zo dichtbij komen
  6. Puck:
    7 november 2023
    Wat een mooie foto.s van de dieren