Bangalow

26 november 2023 - Bangalow, Australië

Met het rijden naar een andere staat zijn we meteen weer in een andere tijdzone beland. Dat merkten we toen het gisteravond pas om 19.30 uur donker werd🤭. Het is hier nu 10 uur vroeger dan in Nederland.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt naar het historische stadje Bangalow gegaan. Wat schetst onze verbazing, de maandelijkse markt is aan de gang en wat een leuke. Terug in de tijd met dansende hippies en live muziek. Wat een verrassing!

20231126_111726

We raken aan de praat met een Australisch stel die Nederlandse roots heeft. Zij kwam net terug uit Amsterdam waar haar zoon woont. We krijgen weer wat leuke tips mee voor onderweg. Wat een fijne plek dat Bangalow!

In de middag hebben we genoten van onze mooie plek en hebben een duik genomen in het mooie zwembad. Daar hebben we een Maori ontmoet. Trots vertelde hij over zijn tattoo van zijn tribe en de tradities die nog steeds in stand gehouden worden. De Maori zijn veel zichtbaarder in NZ dan de aboriginals hier in Australië.  We zullen zien....

Nu aan de wijn en genieten van het uitzicht. Enorme vleermuizen vliegen voorbij en de cycladen zingen🥰 (altijd al romanschrijfster willen worden☺️).

1. Dorien Veldhuizen:
    27 november 2023
    Helemaal gaaf weer ! Hier nog steeds regen regen en regen ☔️
  2. Bob en Miranda:
    27 november 2023
    Ow wat een drama zeg. Volgende week wel vorst hebben we gezien. Misschien toch een witte kerst😜