Dorrigo NP en Beilingen

27 november 2023 - Bellingen, Australië

Ons paradijsje weer verlaten vanmorgen en doorgereden naar Dorrigo NP. We hebben de Skywalk lookout gedaan met uitzicht over de bergen. Op dat moment regende en onweerde het, maar dat levert best een mooi plaatje op. Daarna de Wonga Walk, deze was gedeeltelijk afgesloten en moesten we dezelfde weg teruglopen en die was behoorlijk steil. Maar goed, we waren wel weer eens toe aan een workout💪 en aan het eind van het pad waren 2 watervallen. Bij één daarvan kon je er achterdoor lopen dus Bob op z'n slippers en ik op mijn wandelschoenen en gaan met die banaan. Ergens halverwege zie ik Bob zijn tenen bloeden en vraag hem wat er aan de hand is. Ow, dat waren maar 2 bloedzuigers😵‍💫. Gatver, ik zag ineens overal die vieze beesten. Snel naar die watervallen, die overigens prachtig waren, en snel weer terug. Ze zijn nl. heel snel en wachten tot je stil staat. Een Australiër maakte de opmerking, nadat ik er eentje van mijn been af had gemept, dat ze waarschijnlijk allang in mijn sokken zaten. Ik ben nog nooit zo snel, zonder stoppen, bergopwaarts terug gelopen en wat duurt zo'n tocht dan lang🥵. En dan die schoenen en sokken uit....gelukkig niets aan de hand.

Inmiddels zijn we bij onze volgende accommodatie aangekomen en dit is een Huis in Toscaanse stijl, Casabella. We worden ontvangen door het charmante echtpaar.

We hebben gegeten in de plaatselijke pub in Beilingen die een schnitzelavond op het programma hadden staan. Beilingen is ook weer in de oude stijl gebouwd en is volop in hippiesferen. Morgen maar even verder bekijken.